tirsdag 20. april 2010

iGoogle

Jeg må si at Netvibes imponerte meg. Jeg har laget et privat nav, et til skolebruk (for meg selv) og ett jeg tenkte elevene mine kunne bruke. En ting irriterer meg imidlertid med Netvibes, og det er privat/offentlig-funksjonen som jeg syntes var litt tricky å få til. Sikkert jeg som ikke helt har forstått hvor enkelt det kan være ennå....




Nå prøvde jeg også kjapt iGoogle sitt informasjonsnav. Denne er svært lik å opprette som Netvibes og inneholder stort sett de samme funksjonene. Netvibes sine småprogrammer er litt bedre enn iGoogles, slik jeg ser det. På den annen side har iGoogle fordeler for de som har Google-konto. Er man pålogget her, er det kjapt å komme inn på iGoogle eller andre Google-tjenester.

Begge navene er uansett svært brukervennlige og enkle og komme i gang med, og burde være noe alle lærere var i stand til å opprette. Personlig mener jeg dette er av de beste verktøyene en kan ta i bruk i skolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar